Jak korzystać z aplikacji?

Spis treści:

  1. Jak zainstalować aplikację?
  2. Rejestracja numeru telefonu.
  3. Wpisywanie danych użytkownika.
  4. Dodawanie karty płatniczej.
  5. Dodawanie konta bezgotówkowego/vouchera.
  6. Jak zamawiać przejazd?
  7. Jak zamówić przejazd ze zwierzęciem lub większe auto?
  8. Najczęściej zadawane pytania.

Jak zainstalować aplikację Eko Taxi?

Po pobraniu aplikacji na smartfon zezwól na dostęp do lokalizacji:

Obrazek pokazujący komunikat zezwalający na dostęp do lokalizacji smartfonu w aplikacji Eko Taxi

oraz dostęp do plików i multimediów (zostaną tam zapisane mapy miasta, w którym korzystasz z aplikacji).

Obrazek pokazujący komunikat zezwalający na dostęp do plików i multimediów smartfonu w aplikacji Eko Taxi

Rejestracja numeru telefonu.

Po udzieleniu zgody zobaczysz logo w oknie ładowania aplikacji Eko Taxi:

Obrazek ładowania aplikacji mobilnej Eko Taxi

Następnie podaj numer telefonu i naciśnij „Kontynuuj

Obrazek rejestracji numeru telefonu w aplikacji mobilnej Eko Taxi

Po chwili otrzymasz SMS z jednorazowym kodem rejestracyjnym. Przepisz go w oknie pod numerem i naciśnij „Weryfikuj

Obrazek pokazuje okno weryfikacji sms przy rejestracji w apikacji mobilnej Eko Taxi

Otrzymasz komunikat, aby wykonać połączenie weryfikujące Twój numer telefonu w aplikacji. Po wybraniu „Zadzwoń” połącz się z wyświetlonym numerem. Zostanie odegrany krótki komunikat, numer zostanie zweryfikowany i rozłączysz się automatycznie.

Obrazek pokazuje komunikat, aby połączyć się z numerem Eko Taxi w celu weryfikacji numeru użytkownika

Gratulacje! Możesz już korzystać z aplikacji!

Wpisywanie danych użytkownika.

Po uruchomieniu aplikacji naciśnij symbol Obrazek menu w lewym górnym rogu aplikacji, aby wysunąć menu:

Obrazek przedstawia menu boczne aplikacji mobilnej Eko Taxi

Wybierz „Mój profil„, aby uzupełnić swoje dane: imię, nazwisko oraz adres e-mail. Podanie danych jest nieobowiązkowe. Jednak gorąco zachęcamy, aby wpisać imię. Podaj je, gdy wsiadasz do taksówki, aby kierowca miał pewność, że zabiera właściwą osobę (szczególnie w zatłoczonych miejscach).

Obrazek przedstawiający widok edycji danych użytkownika aplikacji mobilnej Eko Taxi

Po wpisaniu danych wybierz „Zapisz„. Strzałką u góry < wracasz do poprzedniego widoku aplikacji.

Dodawanie karty płatniczej.

Aby dodać kartę płatniczą należy wybrać znak Obrazek menu i wybrać „Karty płatnicze” w menu. Pojawi się okno, w którym należy podać wskazane dane karty. Zapoznasz się również z regulaminem płatności.

Obrazek pokazujący okno dodawania karty płatniczej w aplikacji mobilnej Eko Taxi

Przy dodawaniu karty z konta może zostać pobrana, a następnie zwrócona kwota 1 zł

Po dodaniu karty naciśnij „Zapisz

Dodawanie konta bezgotówkowego/vouchera.

Aby dodać konto bezgotówkowe/voucher naciśnij symbol Obrazek menu i wybierz „Konta bezgotówkowe„. Pojawi się okno:

Obrazek dodawania konta bezgotówkowego w aplikacji Eko Taxi

Wybierz „Dodaj konto bezgotówkowe” i podaj otrzymany kod vouchera, karty lub kodu.

Możesz również zeskanować kod QR. W tym celu zaakceptuj zgodę na dostęp do aparatu smartfona.

Dodatkowe informacje na temat płatności bezgotówkowych otrzymasz wysyłając wiadomość na adres bizneslublin@ekotaxi.pl lub dzwoniąc pod numerem telefonu 507 878 380

Jak zamawiać przejazd?

Po uruchomieniu aplikacji GPS odszuka Twoją lokalizację i wskaże najbliższy adres jako punkt odbioru

Obrazek przedstawia główne okno aplikacji mobilnej Eko Taxi

Jeśli chcesz wybrać inne miejsce przytrzymaj palec na określonym punkcie. Otrzymasz informację o czasie przyjazdu kierowcy.

Naciśnij „Adres końcowy„, aby otworzyć wyszukiwarkę i podać miejsce docelowe:

Obrazek wyszukiwarki adresu w aplikacji mobilnej Eko Taxi

W trakcie wpisywania wyświetlą się podpowiedzi adresu. Wybierz właściwy naciskając go.

Zostanie obliczona droga między dwoma punktami. Na dole wyświetli się informacja o szacunkowym koszcie przejazdu.

Naciśnij „Dalej„, aby przejść do wyboru szczegółów zlecenia.

Okno wyboru szczegółów zlecenia w aplikacji mobilnej Eko Taxi

Tu możesz skonfigurować czas przyjazdu, wpiszesz szczegóły zamówienia i uwagi do adresu (np. dokładne miejsce w którym oczekujesz, jeśli aplikacja nie znajdzie poprawnego adresu, np. nazwę przystanku). Wybierzesz również metodę płatności (jeśli dodałeś kartę płatniczą lub posiadasz voucher lub konto bezgotówkowe).

Jeśli wszystko się zgadza naciśnij „Zamów

Wyświetli się okno oczekiwania na wolnego kierowcę.

Okno oczekiwania na wolnego kierowcę w aplikacji Eko Taxi

Gdy kierowca zgłosi się do zlecenia otrzymasz informację:

Okno potwierdzenia przyjęcia zlecenia przez kierowcę w aplikacji mobilnej Eko Taxi

Gdy wybierzesz przycisk „Mapa” zobaczysz, gdzie znajduje się kierowca i jakie auto do Ciebie przyjedzie:

Okno podglądu jadącego do zlecenia kierowcy w aplikacji mobilnej Eko Taxi

Po przyjeździe na miejsce kierowcy otrzymasz powiadomienie w aplikacji oraz powiadomienie głosowe z automatu centrali, który zadzwoni na Twój numer telefonu.

Po przyjeździe na miejsce docelowe zatwierdź kwotę płatności w aplikacji (jeśli wybrałeś kartę płatniczą lub voucher jako formę zapłaty) lub zapłać tradycyjnie – gotówką lub kartą płatniczą.

Po zakończeniu kursu będziesz mógł ocenić kierowcę oraz jego auto.

Okno oceny kierowcy i taksówki w aplikacji mobilnej Eko Taxi

Jak zamówić przejazd ze zwierzęciem lub większe auto?

Po wybraniu trasy przejazdu naciśnij „Dalej” i w oknie szczegółów zlecenia wybierz „Szczegóły zamówienia„. Pojawi się okno:

Okno preferencji przejazdu w aplikacji mobilnej Eko Taxi

Wybierz interesujące Cię preferencje i potwierdź „OK„. Następnie naciśnij „Zamów”.
Jeśli masz dodatkowe życzenia skontaktuj się z naszą centralą 81 744 22 22

Najczęściej zadawane pytania.

  1. Aplikacja nie znajduje mojego adresu. Jak zamówić taksówkę w określone miejsce?
    Odp: Nie wyłączaj aplikacji – kierowca będzie widział Twoją lokalizację na mapie. Wybierz palcem najbliższy budynek z adresem, a w uwagach do adresu wpisz, aby kierowca podjechał w miejsce, w którym stoisz. Pamiętaj, że w terenie zabudowanym wskazania GPS mogą nie funkcjonować poprawnie i możesz zadzwonić do kierowcy i ustalić miejsce odbioru.
  2. Stoję na przystanku. Jak zamówić tam taksówkę?
    Odp: Zgodnie z przepisami kierowcy nie mogą się zatrzymywać na przystankach. Te miejsca są zarezerwowane dla komunikacji miejskiej. Przejdź w miejsce, gdzie będzie można zgodnie z przepisami bezpiecznie zatrzymać taksówkę.
  3. Czy mogę zamówić przejazd innej osobie?
    Odp: Oczywiście. Wpisz w szczegółach adresu, iż będzie jechała inna osoba. Pamiętaj, aby podać jej imię.
  4. Dlaczego aplikacja prosi o zgodę na dostęp do plików i multimediów na moim telefonie?
    Odp: Aplikacja pobiera mapy rejonu, w którym się znajdujesz.