Spis treści:
- Jak zainstalować aplikację?
- Rejestracja numeru telefonu.
- Wpisywanie danych użytkownika.
- Dodawanie karty płatniczej.
- Dodawanie konta bezgotówkowego/vouchera.
- Jak zamawiać przejazd?
- Jak zamówić przejazd ze zwierzęciem lub większe auto?
- Najczęściej zadawane pytania.
Jak zainstalować aplikację Eko Taxi?
Po pobraniu aplikacji na smartfon zezwól na dostęp do lokalizacji:
oraz dostęp do plików i multimediów (zostaną tam zapisane mapy miasta, w którym korzystasz z aplikacji).
Po udzieleniu zgody zobaczysz logo w oknie ładowania aplikacji Eko Taxi:
Następnie podaj numer telefonu i naciśnij „Kontynuuj„
Po chwili otrzymasz SMS z jednorazowym kodem rejestracyjnym. Przepisz go w oknie pod numerem i naciśnij „Weryfikuj„
Otrzymasz komunikat, aby wykonać połączenie weryfikujące Twój numer telefonu w aplikacji. Po wybraniu „Zadzwoń” połącz się z wyświetlonym numerem. Zostanie odegrany krótki komunikat, numer zostanie zweryfikowany i rozłączysz się automatycznie.
Gratulacje! Możesz już korzystać z aplikacji!
Wpisywanie danych użytkownika.
Po uruchomieniu aplikacji naciśnij symbol w lewym górnym rogu aplikacji, aby wysunąć menu:
Wybierz „Mój profil„, aby uzupełnić swoje dane: imię, nazwisko oraz adres e-mail. Podanie danych jest nieobowiązkowe. Jednak gorąco zachęcamy, aby wpisać imię. Podaj je, gdy wsiadasz do taksówki, aby kierowca miał pewność, że zabiera właściwą osobę (szczególnie w zatłoczonych miejscach).
Po wpisaniu danych wybierz „Zapisz„. Strzałką u góry < wracasz do poprzedniego widoku aplikacji.
Aby dodać kartę płatniczą należy wybrać znak i wybrać „Karty płatnicze” w menu. Pojawi się okno, w którym należy podać wskazane dane karty. Zapoznasz się również z regulaminem płatności.
Przy dodawaniu karty z konta może zostać pobrana, a następnie zwrócona kwota 1 zł
Po dodaniu karty naciśnij „Zapisz„
Dodawanie konta bezgotówkowego/vouchera.
Aby dodać konto bezgotówkowe/voucher naciśnij symbol i wybierz „Konta bezgotówkowe„. Pojawi się okno:
Wybierz „Dodaj konto bezgotówkowe” i podaj otrzymany kod vouchera, karty lub kodu.
Możesz również zeskanować kod QR. W tym celu zaakceptuj zgodę na dostęp do aparatu smartfona.
Dodatkowe informacje na temat płatności bezgotówkowych otrzymasz wysyłając wiadomość na adres bizneslublin@ekotaxi.pl lub dzwoniąc pod numerem telefonu 507 878 380
Po uruchomieniu aplikacji GPS odszuka Twoją lokalizację i wskaże najbliższy adres jako punkt odbioru
Jeśli chcesz wybrać inne miejsce przytrzymaj palec na określonym punkcie. Otrzymasz informację o czasie przyjazdu kierowcy.
Naciśnij „Adres końcowy„, aby otworzyć wyszukiwarkę i podać miejsce docelowe:
W trakcie wpisywania wyświetlą się podpowiedzi adresu. Wybierz właściwy naciskając go.
Zostanie obliczona droga między dwoma punktami. Na dole wyświetli się informacja o szacunkowym koszcie przejazdu.
Naciśnij „Dalej„, aby przejść do wyboru szczegółów zlecenia.
Tu możesz skonfigurować czas przyjazdu, wpiszesz szczegóły zamówienia i uwagi do adresu (np. dokładne miejsce w którym oczekujesz, jeśli aplikacja nie znajdzie poprawnego adresu, np. nazwę przystanku). Wybierzesz również metodę płatności (jeśli dodałeś kartę płatniczą lub posiadasz voucher lub konto bezgotówkowe).
Jeśli wszystko się zgadza naciśnij „Zamów„
Wyświetli się okno oczekiwania na wolnego kierowcę.
Gdy kierowca zgłosi się do zlecenia otrzymasz informację:
Gdy wybierzesz przycisk „Mapa” zobaczysz, gdzie znajduje się kierowca i jakie auto do Ciebie przyjedzie:
Po przyjeździe na miejsce kierowcy otrzymasz powiadomienie w aplikacji oraz powiadomienie głosowe z automatu centrali, który zadzwoni na Twój numer telefonu.
Po przyjeździe na miejsce docelowe zatwierdź kwotę płatności w aplikacji (jeśli wybrałeś kartę płatniczą lub voucher jako formę zapłaty) lub zapłać tradycyjnie – gotówką lub kartą płatniczą.
Po zakończeniu kursu będziesz mógł ocenić kierowcę oraz jego auto.
Jak zamówić przejazd ze zwierzęciem lub większe auto?
Po wybraniu trasy przejazdu naciśnij „Dalej” i w oknie szczegółów zlecenia wybierz „Szczegóły zamówienia„. Pojawi się okno:
Wybierz interesujące Cię preferencje i potwierdź „OK„. Następnie naciśnij „Zamów”.
Jeśli masz dodatkowe życzenia skontaktuj się z naszą centralą 81 744 22 22
- Aplikacja nie znajduje mojego adresu. Jak zamówić taksówkę w określone miejsce?
Odp: Nie wyłączaj aplikacji – kierowca będzie widział Twoją lokalizację na mapie. Wybierz palcem najbliższy budynek z adresem, a w uwagach do adresu wpisz, aby kierowca podjechał w miejsce, w którym stoisz. Pamiętaj, że w terenie zabudowanym wskazania GPS mogą nie funkcjonować poprawnie i możesz zadzwonić do kierowcy i ustalić miejsce odbioru. - Stoję na przystanku. Jak zamówić tam taksówkę?
Odp: Zgodnie z przepisami kierowcy nie mogą się zatrzymywać na przystankach. Te miejsca są zarezerwowane dla komunikacji miejskiej. Przejdź w miejsce, gdzie będzie można zgodnie z przepisami bezpiecznie zatrzymać taksówkę. - Czy mogę zamówić przejazd innej osobie?
Odp: Oczywiście. Wpisz w szczegółach adresu, iż będzie jechała inna osoba. Pamiętaj, aby podać jej imię. - Dlaczego aplikacja prosi o zgodę na dostęp do plików i multimediów na moim telefonie?
Odp: Aplikacja pobiera mapy rejonu, w którym się znajdujesz.